X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3999

Locuitorii capitalei continuă să achite apa neconsumată

20 oct. 2014,, 12:15   Societate
7073 6
Foto: protv.md
În lună curentă locuitorii Chişinăului din nou s-au confruntat cu facturarea unui volum excesiv de apă caldă, apărut în conturile lor după înregistrarea unui consum excesiv pe întregul bloc, relatează NOI.md.

Consumatorii continuă să se revolte şi să atenţioneze asupra acestei probleme în toate reţelele de socializare: de ce ei trebuie să achite diferenţa, în special atunci cînd ei dispun de un contor de apă verificat şi plombat?

În cadrul unui interviul acordat agenţiei NOI.md, secretarul de presă al „Apă-Canal” a comunicat că consumul excesiv apare în cazul cînd unii locatari nu dispun de contoare sau acestea din urmă nu corespund cerinţelor tehnice, precum şi din cauza unor datorii multianuale atît a unor cetăţeni aparte, precum şi ale întregului bloc în ansamblu.

În afară de aceasta, reprezentantul Serviciului de presă a invocat Legea privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare, care a intrat în vigoare la 14 septembrie 2014. Potrivit acestei Legi, facturarea volumului suplimentar de apă, indiferent de existenţa unui contor individual de evidenţă, este efectuată pînă în momentul încheierii unui contract individual cu furnizorul serviciului de alimentare cu apă. Doar în acest caz el va fi protejat de plăţi excedentare inutile şi nu va fi debranşat de la serviciu, indiferent dacă are sau nu are datorii.

Totuşi nu este clar în baza cărui principiu un oraş întreg trebuie să întrunească aceste condiţii. Potrivit interpretării Legii de către serviciile „Apă-Canal”, achitarea deplină a tuturor datoriilor, fie individuale, fie în ansamblu pe bloc, constituie o condiţie de bază. În cazul achitării consumatorul încheie un contract individual, potrivit cărui urmează să se instaleze un contor special, în baza datelor cărui vor fi facturaţi consumatorii.

Fiind întrebată despre măsurile întreprinse pentru informarea populaţiei, reprezentanta Companiei „Apă-Canal” a dat asigurări că reprezentanţii furnizorului de apă au organizat în cadrul preturilor întrevederi cu persoanele responsabile pentru exploatarea tehnică a blocului.

În acest caz apare întrebarea: de ce chişinăuienii continue să fie surprinşi de facturarea ilicită a volumului de apă?

În conformitate cu Lege, proprietarii contoarelor de apă continue să prezinte spre verificare contoarele de apă, comparînd totodată datele contoarelor cu sumele facturate. Se pare că acum nici asta nu este suficient?


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?