X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Sistemul de frânare Active City Stop

29 sep. 2014,, 12:18   Ştiri Auto
4457 0
Foto: ford
Grand Prix Monaco poate fi încercarea majoră pentru piloții de Formula 1, însă pentru șoferii obișnuiți cea mai mare provocare sunt străzile Parisului în orele de vârf. Capitala Franței este recunoscută drept orașul cu cel mai complex și stresant trafic, cu ambuteiajele pariziene și stilul de circulație ”bară la bară”, intersecții și noduri rutiere periculoase și șoferi care se strecoară prin spațiile înguste dintre mașini.
Aceste condiții au fost ideale pentru testarea sistemului Active City Stop, elaborat de specialiștii Ford. După testările complexe în condiții de poligon, inginerii Ford au decis să probeze posibilitățile maxime ale sistemului în condițiile traficului intens din oraș.
«Străzile Parisului nu tolerează timiditatea la volan. Mașinile circulă rapid, în mai multe rânduri, iar parcurgerea nodurilor complexe este o încercare stresantă chiar și pentru nervii șoferilor experimentați , – spune Nils Herber, expert tehnic în departamentul elaborarea sistemelor electrice și electronice pentru automobile, Ford of Europe. – Aceste străzi vor fi locul ideal pentru verificarea Active City Stop în condiții, ce nu pot fi reproduse pe nici un poligon ».
Versiunea perfecționată a sistemului funcționează la viteze de până la 50 km/h, și va fi prezentată, în Moldova, pe noul Ford Focus în a. 2015 .
Active City Stop utilizează un senzor de lumină sofisticat, care apreciază distanța și scanează situația în trafic de 50 ori pe secundă, iar sistemul minimizează consecințele coliziunii sau, uneori, evită ciocnirea. Dacă șoferul nu reacționează la timp în cazul încetinirii sau opririi mașinii din față, Active City Stop activează sistemul de frânare, micșorează rotațiile motorului și activează sistemul de semnalizare cu lumini în situații accidentale.
Capitala franceză intră în topul celor mai complicate, pentru circulație, orașe din Europa*. La testare, șoferii profesioniști, care cunosc orașul la perfecție, au circulat pe străzi îmbâcsite de automobile, cum ar fi Arcul de Triumf și Piața Etuali.
Din considerente de securitate, în timpul testărilor partea activă a sistemului de frânare automată a fost deconectată. Dar inginerii au găsit totuși posibilitatea de a monitoriza și analiza funcționarea sistemului. Ei urmăreau momentele în care sistemul urma să se activeze, pentru a se convinge că frânele se includ automat doar dacă există pericolul coliziunii. După care czuri aparte au fost analizate șu utilizarea filmărilor video în timpul testărilor.
«Străzile Parisului sunt cel mai potrivit loc pentru asemenea testări. Puteți nimeri în diverse situații – spune șoferul profesionist Pascali Ussei, participant la testări. – Șoferii au un comportament imprevizibil, trec într-un rând în altul și mereu se grăbesc ».
În cele 5 zile de testări, prototipurile Mondeo și Tourneo Connect au parcurs 4 000 km în condițiile ambuteiajelor din orele de vârf. Testarea în condițiile traficului real a permis constatarea faptului că sistemul este gata pentru a fi instalat pe fiecare din modelele produse în masă.
După debutul pe Ford Focus în a. 2011 , sistemul Active City Stop a devenit popular în Europa. Circa 170 000 de mașini Ford sunt dotate azi cu acest sistem. Plus la Ford Focus, beneficiază de el și Fiesta, B-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Transit Connect și Tourneo Connect.
Noul Ford Focus va ave și tehnologii avansate care permit parcarea mai lejeră și mai sigură. Așa, tehnologia parcării perpendiculare va permite șoferilor să parcheze între alte mașini. Sistemul de depistare a automobilelor care circulă perpendicular Cross Traffic Alert avertizează șoferul care iese din parcare cu spatele, că acolo poate apare un automobil. Sistemul Park-Out Assist va fi de ajutor la ieșirea din parcarea paralelă.
Pentru viitor, inginerii de la Ford elaborează tehnologia parcării automate (Fully Assisted Parking Aid). Aceasta va permite șoferilor să parcheze mașina cu o simplă butonare din interior sau exterior. Specialiștii companiei mai elaborează sisteme de comunicare între automobile și între automobile și infrastructura rutieră. Spre exemplu, semnalul electronic ”stop” avertizează șoferii despre frânarea automobilelor din față chiar și după unghiul curbei, în șirul dens de mașini.
* Indicatori de congestionare a traficului în orașele din Europa (cele mai recente date) de la compania TomTom tomtom.com
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?