Confirmare istorica a NASA: Descoperirea primei planete locuibile, precum Pamantul

18 apr. 2014,, 19:00   Ştiinţă şi IT
Foto : ziare.com
NASA a anunțat o descoperire extraordinara facuta de telescopul spatial Kepler: gasirea primei planete de marimea Pamantului, intr-o zona locuibila. Descoperirea planetei denumita Kepler - 186f confirma ca lumi similare Terrei exista in preajma unor stele, altele decat Soarele nostru.

Daca alte planete care au fost descoperite anterior in zona locuibila au avut dimensiuni cu cel putin 40% mai mari decat Pamantul, Kepler - 186f este mai mult decat o reminiscenta a Pamantului, potrivit NASA.

"Descoperirea lui Kepler - 186f este un pas important spre gasirea unor lumi precum planeta noastra Pamant.

Viitoarele misiuni ale NASA, cum ar fi Transiting Exoplanet Survey Satellite si James Webb Space Telescope, vor descoperi cele mai apropiate exoplanete stancoase si vor determina compozitia si conditiile atmosferice ale lor, continuand cautarea unor lumi asemanatoare Pamantului", a declarat Paul Hertz, director al Diviziei de astrofizica a NASA.

Desi dimensiunea lui Kepler - 186f este cunoscuta, masa si compozitia sa nu sunt inca determinate. Cercetarile anterioare arata ca planeta are o suprafata stancoasa.

"Stim doar o planeta unde exista viata: Pamantul. Cand am cautat viata dincolo de sistemul nostru solar ne-am concentrat pe gasirea unor planete cu caracteristici asemanatoare cu ale Pamantului", a spus Elisa Quintana, cercetator in cadrul Institutului SETI al Centrului Ames Research din California.

"Descoperirea unei planete intr-o zona locuibila, comparabila cu marimea Pamantului este un mare pas inainte", a explicat Quintana.

Planeta Kepler - 186f se afla in sistemul Kepler - 186, la aproximativ 500 de ani-lumina de Pamant, in constelatia Cygnus, ea orbitand in jurul unei stele la fiecare 130 de zile.