X 
Transnistria stiri: 1364
Eurovision stiri: 499

Noul NISSAN QASHQAI Dincolo de obișnuit !

15 apr. 2014,, 16:36   Ştiri Auto
13542 0
Фото: Landr Rover
De mai mulți ani Nissan Qashqai este lider în segmentul crossovere. Modelul este produs din a. 2007, timp în care au fost comercializate peste 2 milioane de automobile. Mașina a fost pe placul amatorilor de automobile compacte, segment C, care căutau un automobil stilat, tehnologic și sclipitor, dar și celor care au venit în această clasă din altele, mai superioare, în căutarea unei eficiențe mai mari. Menirea noului Qashqai este de a deține întîietatea Nissan în segmentul crossoverelor. În Moldova, vînzările încep la 1 aprilie, 2014!

Cel mai de preț, în noul Nissan Qashqai, este îmbinarea noilor tehnologii cu designul modern și dinamica perfectă.

Noul Qashqai e ceva mai mare ca versiunea precedentă, fapt pentru care are un aspect mai lin, păstrînd totuși stilul crossover, dimensiunile compacte și poziția înaltă a scaunului șoferului. În exteriorul noului Qashqai se fac simțite trăsăturile genetice ale modelului, iar liniile dinamice ale capotei îi dau un caracter de premium.

Ca și alte modele noi Nissan, Qashqai este dotat cu un complex de tehnologii inovatoare. Complexul sistemelor de securitate activă NissanSafetyShield include acum sistemul de frînare AutonomousEmergencyBraking, sitemul de control al gradului de surmenare a șoferului DriverAttentionSupport , sistemul de depistare a indicatoarelor rutiere TrafficSignRecognition, precum și mai multe sisteme de ajutor, necesare șoferului, cum ar fi IntelligentParkAssist. Noul Qashqai este creat pentru a face tehnologiile-premium mai accesibile ca oricînd.

Inovațiile continuă și în linia lărgită a agregatelor de forță a noului Qashqai. Grație tehnologiei compresiei turbo, au fost micșorate volumul motoarelor, consumul de carburanți și nivelul de emanații nocive. Astfel, emanînd CO2 doar 99 gr/km, noul Qashqai este lider în clasa respectivă. Eficiența crește grație diminuării masei, care la unele modificări atinge 40 kg, în pofida listei lungi a utilajului nou.

Grație materialelor de o calitate mult mai bună și designului nou, salonul automobilului corespunde întru totul soluțiilor tehnologice inovatoare ale noului Qashqai. Universalitatea rămîne una din calitățile de bază ale crossoverului. Inginerii Nissan au propus soluțiii inovatoare care permit adaptarea noului Qashqai la necesitățile proprietarului. Spre exemplu, compartimentul pentru basgaje poate fi modificat grație construcției speciale a podelei.

Noul Qashqai, creat de experții de la centrul tehnic și cel de design Nissan în Europa, este produs la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Au contribuit și inginerii și designerii din Atsigu, Japonia.

TEHNOLOGIILE

La baza noului Qashqai stă ideea de a face accesibile tehnologiile avansate. Întregul pachet de soluții inovatoare devine un ajutor indispensabil al șoferului, sporind substanțial securitatea șofatului și manevrabilitatea mașinii.

Nissan Safety Shield – un sistem menit să asigure securitatea șoferilor și a pasagerilor Nissan în cadrul programului de reducere la zero a accidentelor rutiere, care accentuează angajamentul Nissan de a începe, către a. 2020, producerea comercială a mijloacelor de transport autonome.

Complexul de sisteme de siguranță colectivă "SafetyShield" a noului Qashqai include următoarele sisteme și funcții:

· Sistemul de preîntîmpinare a coliziunilor frontale (Front Collision Avoidance)

Sistemul scanează drumul în fața automobilului cu ajutorul unui radar și reacționează în unul din trei moduri posibile, în funcție de distanța pînă la obstacol și viteză. Dacă distanța pînă la mijlocul de transport din față devine îngrijorător de mică, se include nivelul 1 - avertizarea sonoră. Dacă șoferul nu reacționează, la cel de-al doilea nivel sistemul recurge la frînare prin implicarea sistemului de frîne al automobilului. Dacă însă distanța continuă să se micșoreze, sistemul trece la niveluli trei – frînarea de urgență - pînă la oprirea totală a automobilului, în caz de necesitate.

· Sistemul de control al gradului de surmenare a șoferului (Driver Attention Support)

Noul Qashqai poate «pricepe» starea Dvs. de somnolență. În primele 10 minute după demarare, sistemul analizează stilul șofatului, după care controlează acțiunile șoferului. Dacă sistemul stabilește că șoferul a obosit, pe panoul de comandă se aprinde indicatorul respectiv, care amintește că e necesară o pauză de odihnă.

· Sistemul de citire a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition )

El ajută la respectarea regimului de viteză și la stabilirea vitezei optime de circulație. O cameră video specială face ca noul Qashqai să citească indicatoarele de limitare a vitezei și să le reflecte pe displey. Dacă pe drum sunt instalate două indicatoare, cu acțiunea în funcție de anotimp, sistemul le arată șoferului pe ambele.

· Sistemul de control al liniei de circulație (Lane Departure Warning)

Este deosebit de util pe magictralele mari. Permite depistarea situației, în care automobilul a ieșit de pe bandă. Tehnologiile moderne permit chiar citirea marcajului rutier șters substanțial, deaceea noul Qashqai poate stabili cu siguranță devierile de pe bandă. Dacă șoferul nu a inclus indicatorul de viraj, iar automobilul a început manevra, semnalul sonor va avertiza șoferul.

· Sistemul de monitorizare a zonelor «oarbe» (Blind Spot Warning)

Urmărește apariția altor mijloace de transport în zonele «oarbe» din spatele automobilului. Dacă aici se află un mijloc de transport, în oglinda retrovizoare va începe să clipească indicatorul luminiscent.

· Sistemul de depistare a obstacolelor mobile (Moving Object Detection)

În timpul manevrării, automobilul va face avertizări sonore, la anumite distanțe de obstacol, și le va dubla vizual pe panoul de comandă. La manevrarea în spațiu limitat șoferul va fi ajutat de sistemul Omnidirection, care reflectă pe monitorul de pe panoul de comandă imaginea spațiului din jurul mașinii, filmată de sus. Dacă automobilul staționează, dar în zona dată se mișcă vreun obiect, în salon va răsuna semnalul de avertizare, iar pe monitor va vi arătat segmentul corespunzător coordonatelor obiectului în cauză. Camera sistemului ”vede” sub un unghi de peste 180 grade, garantînd o viizibilitate largă în spatele mașinii. Imaginea transmisă de ea este reprodusă pe ecranul tactil de 7 țoli al sistemului NissanConnect.

· Sistemul de comutare automată a luminii (High Beam Assist )

Camera de înaltă rezoluție, combinată cu un software unic, a făcut posibilă comutarea automată a luminii fazelor lungă și scurtă. Sistemul optimizează utilizarea farurilor, menținînd iluminarea optimă în funcție de situația rutieră.

Complexul sistemelor de securitate activă "SafetyShield' este doar o parte din soluțiile tehnologice inovatoare prezente în noul Qashqai. Iată lista celorlalte sisteme și funcții:

· Complexul de sisteme de dirijare a șasiului (Nissan Chassis Control)

Grație celor mai noi elaborări Nissan, sistemul NissanChassisControl asigură o manevrabilitate mai bună și mișcarea lină. La bază stă experiența de lucru cu modelul GT-R și avantajele diferențialelor de alunecare. În timp ce sistemul de stabilizare (VDC) compensează pierderea ambreajului dintre roți și carosabil, sistemul NissanChassisControl repartizează efortul de frănare pe toate roțile, pentru o corecție a traiectoriei Qashqai la viraj, garantînd o mișcare mai dinamică și satisfacția șofatului. Pe drumurile accidentate, sistemul NissanChassisControl frînează anumite roți pentru a face mișcarea mai lină și confortabilă pentru pasageri.

· Sistemul inteligent de ajutor la parcare (Intelligent Parking Assist)

Apreciind dimensiunile locului potrivit pentru parcare, sistemul IntelligentParkingAssist poate parca automat mașina întrun spațiu cu doar 80 см mai lung ca Qashqai. Tot ce trebuie să facă șoferul – să urmeze indicațiile sistemului și să includă mersul față-spate. Sistemul mai poate parca automobilul la o parcare obișnuită, dirijînd șoferul cu sfaturi și imaginea locului de parcare privită de sus.

· Noul system NissanConnect

Plus la alte inovații, NissanQashqai este dotat cu noul system NissanConnectc cu ecran tactil de 7 țoli. Noul NissanConnect este compatibil cu smartfoanele, deaceea proprietarii unui Qashqai por rămîne mereu în contact cu lumea înconjurătoare.

Pe viitor, sistemul va obține acces la o mulțime de anexe (muzică, rețele de socializare, distracții, călătorii). Noul ecran tactil de 7 țoli al sistemului NissanConnect este perfect pentru anexele prezentate anterior Google® search și SendToCar, care îi permit șoferului să-și planifice din timp traseul. Sistemul asigură includerea smartfonului și sistemelor audio prin Bluetooth, are dimensiunile AUX și USB, precum și radio digital.

Plus la ecranul de bază NissanConnect, noul Qashqai mai are un display pe panou. La dispoziția șoferului stă unul dintre cele mai performante displaye: pe displayul de 5 țoli pot fi scoase consecutiv chiar și 12 panouri informative cu avertizări și recomandări privind viteza medie și curentă, sistemul de navigare, dirijarea sistemului audio, citirea indicatoarelor rutiere, funcționarea sistemelor SafetyShield și NissanChassisControl, presiunea aerului în pneuri, recomandări privind șofarea economă și repartizarea cuplului în mișcare 4WD , etc.. Șoferul poate alege culoarea automobilului pe display. În plus, șoferul poate stabili la bunul plac numeroșii parametri, inclusiv algoritmul de iluminare, sensibilitate la nivelul iluminării, acordarea sensorilor de ploaie și frecvența de lucru a ștergătoarelor, precum și setările computerului de bord.

Motorul și transmisia

Îmbinarea eficienței autoturismului cu sentimentul pregătirii pentru aventurile caracteristice mașinilor de teren, a fost mereu calitatea esențială a unui crossover. Șirul de motoare perfecționate, pe benzină și diesel, permit noului Qashqai să întreacă toate așteptările șoferilor, indiferent de varianta de motor aleasă.

La început, pentru acest model vor fi accesibile trei motoare: unul pe benzină și două diesel. În plus, cumpărătorii pot alege între tracțiunea pe față sau intergală, cutia mecanică sau automată și cel mai nou variator Xtronic.

Motorul pe benzină

motorul 1.2 DIG-T, 115c.p. (86 kWt)


Compania Nissan consideră, că tehnologiile avansate trebuie să fie accesibile tuturor consumatorilor. Motorul de 1,2 l DIG-T, elaborat de Alianță a fost adaptat expres pentru noul Qashqai. Agregat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte motorul turbo dezvoltă 115 CP (86 kW) și un cuplu de 190 Nm. În pofida volumului modest, motorul de 1,2 litri trage excelent, asigurînd o accelerare dinamică și o flezibilitate mai mare ca precedentul agregat atmosferic de 1,6litri.

Faptul că motorul este mai ușor și consumă mai econom combustibilul înseamnă, că modificarea de bază a noului Qashqai este mai ecologică și mai economă. Motorul de 1.2 DIG-T consumă 5,6 litri benzină la 100 km parcurși. Ca și alte motoare din linia noului Qashqai, 1.2 DIG-T este dotat cu sistemul Start/Stop în echipamentul de bază și câteva tehnologii de economisire a energiei, cum ar fi generatorul de regenerare, mecanismul de transmisie optimizat și uleiurile speciale, cu viscozitate redusă.

MOTOARELE DISEL

motorul 1.5 dCi, 110c.p. (82 kWt)


Recenta evoluție a motorului diesel cu injectie directa de combustibil este cea mai ecologică și economă din intreaga gama de motorizari pentru noul Qashqai. Emanațiile de CO2 sunt de doar 99gr/km. Generația a șasea de motoare 1.5 dCi, elaborată de Alianța Renault-Nissan, a devenit încă mai lină și mai eficientă ca predecesoarea sa. 1.5 dCi a devenit mai flexibil la selectarea vitezelor și are un cuplu cu 20 Нм mai mare.

Modificările substanțiale în interiorul motorului au produs o diminuare a zgomotului și a vibrațiilor. Îndepărtarea proptelii superioare a motorului a socos purtătorul potențial de vibrații și zgomot în salon. Prin aplicarea unor noi componente ușoare a fost redusă greutatea totală a agregatului.

Motorul în cauză mai este dotat cu sistemul automat Start/Stop , cu un eficient sistem de dirijare, care permite pornirea motorului în doar 0,5 secunde – înainte ca șoferul să cupleze ambreiajul. Diminuarea nivelului de zgomot generat de arderea intenă la fel a îmbunătățit percepția motorului.

Cît privește consumul, 1.5 dCi stabilește noi standarde în clasa crossoverelor - 3,8 l/100km conform ciclului European mixt. Comparativ cu actualul Qashqai, 1.5 dCi (consum 5,2 l/100 km) noul model este mai econom cu 36%.

Motorul 1.6 dCi, 130 c.p. (97 kWt)

”Vîrful de lance” al motoarelor diesel, Qashqai, 1.6 dCi poate fi instalat atît pe modificările cu tracțiune pe față, cît și pe cele cu tracțiune integrală. Elaborat împreună cu partenerii de Alianță - compania Renault, acest motor de 130 c.p. (97 kWt) este unul dintre cele mai performante diesele în segmnetul dat, grație numeroaselor inovații tehnice, menite să scadă consumul de carburanți și a emanațiilor de CO2.

Încă de la prima generație Qashqai, motorul 1.6 dCi avea greutatea scăzută, era compact, puternic, econom, și balansat. Printre inovațiile lui pot fi numite bucla EGR de recirculare "la rece" a gazelor de presiune joasă. Eficiența motorului 1.6 dCi este și ea mai înaltă. Faza de încălzire este mai scurtă, pierderile la alunecare și consumul suplimentar de combustibil sunt mai mici.

Qashqai 1.6 dCi emană 115 gr/km CO2 și consumă 4,4 l/100 km (conform ciclului european mixt). Un automobil similar, dar cu variator Xtronic emană 119 gr/km CO2 și consumă 4,6 l/100 km (conform ciclului european mixt), iar versiunea cu tracțiune integral și cutie mecanică emană 129 gr/km CO2 și consumă 4,9 l/100 km.

Noua transmisie XTRONIC

Elaborat expres pentru generația a doua Qashqai, noul variator Xtronic este accesibil pe modificările cu motor 1.6 dCi.

Această transmisie avansată tehnologic se bazează pe principiul raportului de transmisie în continuă mișcare, dar e proiectată așa, încît să asigure funcționarea lină și senzația cît mai naturală a șofatului. Spre deosebire de variatoarele tradiționale, cel instalat pe Qashqai, Xtronic imită funcționarea obișnuitelor cutii de viteze în multe trepte. Aceasta se vede în special la accelerarea intensă, cînd raportul de transmisie se schimbă în trepte. La o mișcare mai măsurată, raportul de transmisie este ales mai exact, pentru a asigura deplasarea cît mai lină. Xtronic a întrunit tot ce e mai bun de la ambele tipuri de transmisie, satisfăcînd cerințele șoferilor cu diverse stiluri de șofat - și ale celor care preferă o deplasare lină, șa ale celor care își doresc spontaneitate și o accelerare bruscă.

DINAMICA

Șasiul


Noul Qashqai se bazează pe platforma inovatoare creată expres pentru generația a doua a crossoverului. Elaborată de Alianța Nissan-Renault, această structură avansată tehnologic este una dintre cele mai adaptabile la moment. Ea oferă designerilor și inginerilor posibilitatea de a crea un automobil ce ar corespunde ideal cerințelor clienților.

În față, Qashqai are suspensia McFerson. În spate, suspensia este reprezentată de una din două construcții originale: modificările cu tracțiune pe față au o semi-suspensie cu bara de torsiune răsucită, iar versiunile cu transmisie all-wheel drive ALL-MODE 4x4-I au o suspensie multi-link independentă. Suspensiile Qashqai au fost elaborate în Europa, pentru a asigura comportamentul automobilului conform așteptărilor consumatorilor.

În rest, Qashqai este dotat cu un șir de soluții inovatoare, care fac viața șoferului și a pasagerilor mai simplă, confortabilă și plăcută.

Amortizoare cu piston dublu

Crearea unui automobil capabil să nu se clatine pe valurile drumurilor în pantă, și să nu-i supere pe pasageri cu lovituri dure la parcurgerea unui carosabil avariat, este o sarcină grea, care necesită soluții de compromis. Nu și în cazul noului Qashqai. Generația a doua a modelului este dotată cu amortizoare avansate, cu piston dublu, care garantează o amortizare excelentă la orice viteză. Sistemul cu două canale în plus față de canalul tradițional de fluidizare a lichidului, care este responsabil de frecvență joasă caracteristica de amortizare a drumurilor accidentate, are un canal suplimentar, care este responsabil pentru amortizarea oscilațiilor cu frecvență înaltă și amplitudă mică, caracteristică drumurilor netede. Automobilul, în fine, este capabil să parcurgă drumuri de orice calitate.

Noua generație a sistemului servodirecție

La proiectarea noului Qashqai toate elementele ce țin de dinamica automobilului au fost studiate spre a fi perfecționate. Să zicem, servodirecția a fost proiectată din nou, suplimentînd-o cu noul amplificator electric (EPAS), accesibil la toate modificările.

Sistemul a fost total adaptat noului model, pentru a-l face mai firesc. Prin îmbunătățirea feedback-ul și sporirea efortului auxiliar la virajele de curbură medie, inginerii companiei Nissan au obținut ca automobilul să necesite eforturi mai mici și să implice mai mult șoferul în procesul de conducere a lui.

Crearea unei servodirecții excelente face mai mult ca o simplă acordare a unui amplificator electric. Pentru ca Qashqai să aibă un comportament mai firesc și pentru a majora stabilitatea mașinii în mișcare, a fost mărit casterul roților din față. Astfel feedback-ul l cu șoferul a devenit mai bun și mai transparent.

Servodirecția așa, cum vă place! Compania Nissan știe, că diferiți șoferi au preferințe diferite cît privește feedback-ul. Unii preferă un efort cît mai mic asupra volanului, alții – un volan ”greu și receptiv”, asociat adesea cu automobilele sportive. Pentru a satisface toate cerințele, compania Nissan a creat un regim dublu de servodirecție, pe care șoferul îl poate comuta după bunul plac.

Regimul NormalQashqai oferă «un volan ușor», perfect pentru circulația urbană, manevrarea la viteze mici și deplasarea lentă pe șosea. Regimul Sport cu sistemul EPAS asigură un feedback mai intens cu șoferul, dar necesită mai mult efort pentru a roti volanul.

Transmisia AWD ALL-MODE 4x4-I și sistemul NISSAN CHASSIS CONTROL

Cumpărătorii pot comanda versiunea cu tracțiune integrală Qashqai, dotată cu sistem ALL-MODE 4x4-i – unul dintre cele mai performante pe piață. Este elaborat pentru a asigura securitatea maximă și conexiunea optimă cu drumul în orice condiții.

Sistemul NissanChassisControl este instalat pe modificările cu orice tip de transmisie și îmbunătățește comportamentul autimibilului pe drum grație funcționării combinate a celor trei elemente.

Sistemul de amortizare a oscilațiilor caroseriei (Active Ride Control) monitorizează starea carosabilului, depistînd valurile care pot provoca oscilarea caroseriei, și reglează automat funcționarea motorului concomitent cu frînarea roților pentru compensarea acestor oscilații.

Sistemul de frînare activă cu motorul (Active Engine Brake) permite sporirea gradului de frînare a motorului, cuplînd arborele cotit cu variatorul Xtronic, spre exemplu, la viraje sau încetinind pînă la oprirea definitivă. Avantajul constă în încetinirea prognozată și controlată, cu un efort minim asupra frînelor și utilizarea minimă a mecanismelor de frînare la viraje, precum și îmbunătățirea feedback-ului la frînare.

Sistemul de frînare activă cu motorul (Active Trace Control) urmărește comportamentul automobilului și traiectoria lui , asigură un ambreiaj mai bun al roților cu drumul și reduce subvirarea prin frînarea roților, simulînd funcția diferențialului de alunecare sporită. Acest sistem inteligent funcționează în același ritm cu șoferul, repartizînd cuplul între roți pentru asigurarea unui șofat dinamic și sigur.

Sistemul de ajutor la demararea în pantă (Hill-start assist) startul brusc în pantă nu mai stresează șoferul grație noului sistem elaborat expres pentru noul Qashqai. Sistemul HillStartAssist funcționează împreună cu sistemul de stabilizare dinamică ESP, pentru a garanta demararea în pantă. După ce șoferul eliberează pedala frînei, sistemul mai blochează timp de 2-3 secunde toate patru roți și împiedică automobilul să lunece înapoi. Cum numai șoferul accelerează, sistemul de frînare scade presiunea și nu mai împiedică mișcarea roșilor.

Designul

Cea de-a doua generație Qashqai stabilește un model de urmat în domeniul designului crossoverelor. Qashqai a demonstrat cum trebuie să fie un crossover în a. 2007, acum Nissan ridică acest segment al pieței la un nou nivel grație designului îndrăzneț, soluțiilor inginerești avansate, tehnologiilor inteligente și atenției sporite pentru detalii.

Noul Qashqai nu este doar un predecesor modernizat. Generația a doua a modelului e mai lată cu 20 mm, mai lungă cu 49 mm și mai scundă cu 15 mm. În pofida înălțimii mai mici cu 15 mm, înălțimea salonului în regiunea scaunelor față și spate, dimpotrivă, a crescut cu 10mm. Respectiv, a fost păstrată poziția înaltă a scaunelor șoferului și pasagerilor.

Noul Qashqai are un aspect luminos cu linii energice și rapide, cu detaliile lucrate filigran. Noile elemente, cum ar fi linia capotului și arcurile ”musculoase” ale roților conferă noului model Qashqai senzația de forță dinamică.

Farurile LED

Partea din față a noului Qashqai include una dintre cele mai avansate soluții în segmentul crossoverelor. Toate modificările Qashqai au faruri LED(lumina de zi). Unele sunt dotate cu utilaj și mai performant - LED-uri pentru faza lungă și scurtă. Compania Nissan tinde să implementeze în ramura automobilistică tehnologiile practice. Deaceea înlocuirea farurilor xenon cu LED-uri nu este doar un truc. LED –urile de pe Qashqai asigură o lumină mai albă și mai clară, care este mai apropiată spectrului solar, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea pe timp de noapte. Această tehnologie face din lumină un avantaj inedit al brandului Nissan.

Tehnologii ascunse

Integrarea tehnologiilor avansate în construcția automobilului poate fi o sarcină complicată pentri designeri, nu și pentru specialiștii de la Nissan, responsabili de crearea noului Qashqai. Muncind în contact cu inginerii, ei au știut să implementeze noile tehnologii fără a dăuna designului mașinii. De exemplu, majoritatea producătorilor auto montează radarele în blocuri puțin atrăgătoare pe bara de protecție sau grilajul radiatorului. Specialiștii Nissan au putut plasa radarul în spatele barei de protecție.

Aerodinamica avansată cu elemente active

Nissan mereu a considerat, că forma trebuie să corespundă conținutului. Teza a fost dezvoltată și în generația a doua Qashqai. Să zicem, aerodinamica mașinii. Noul Qashqai este dinamic nu doar în exterior. Forma caroseriei este foarte eficientă, din punctul de vedere al aerodinamicii - coeficientul aerodinamic Сх nu trece de 0,32. Echipa designerilor și inginerilor Qashqai au gîndit fiecare detaliu, și pe cel aflat la vedere, și pe cel nevăzut (spoilerul de pe acoperiș, spre exemplu), sau designul inuc al podelei netede. Qashqai este unul dintre cele mai perfecte, din punct de vedere al aerodinamicii, automobile pentru familie. Așa a scăzut rezistența aerodinamică, nivelul de emanații CO2 , consumul de combustibil, și a sporit stabilitatea mașinii la viteze mari.

O altă inovație, care a debutat pe Qashqai, este sistemul de amortizare activă a radiatorului (ActiveGrilleShutter). Această tehnologie maximizează eficiența aerodinamică Qashqai, împiedicînd trecerea aerului prin radiator dacă viteza depășește 30 km/h și se deschide doar în cazul cînd sensorul de temperatură a lichidului de răcire indică o asemenea necesitate. Sistemul va fi instalat pe modelele cu motor diesel și cutie de viteze mecanică.

SALONUL

Confort în timpul călătoriilor cu familia


Confort, relații și control - iată trei elemente de bază ale designului și dotării salonului Qashqai. În noul Qashqai, interiorul îmbină tehnologiile inovatoare cu bunul simț, asigurînd comoditatea maximă. Cu experiența lor de proiectare a crossoverelor, cei de la Nissan au ridicat la un nivel nemaipomenit caracterul practic al mașinilor acestul segment.

Creînd salonul noului Qashqai, inginerii și designerii Nissan au tins să poziționeze șoferul în centrul evenimentelor. Toate sistemele responsabile de confort și securitate au fost analizate minuțios și modernizate pentru a asigura șoferului cel mai simplu mod de conducere a automobilului. Grație interfeței unice și clare, șoferul dirijează fără probleme toate funcțiiile noului Qashqai: de la reglarea indicatorilor de viraj pînă la includerea farurilor automate. Fiecare meniu este clar reflectat pe ecranul de pe panoul de comandă, între spidometru și taxometru. Ecranul este dirijat cu ajutorul butoanelor de pe volan.

Mai practic

Universalitatea – iată încă o sferă, în care a perseverat Qashqai. Fiecare ungheraș al salonului a fost analizat pentru a-I spori universalitatea și practicitatea. Să zicem, volumul portbagajului - 430 litri (cu scaunele din spate pliate), cu 20 l mai mult ca la prima generație Qashqai.

Pasagerii noului Qashqai vor aprecia spațiul salonului, mai mare la picioare și deasupra capului. Lărgirea automobilului a permis un salon mai spațios, iar modernizarea portierelor – simplificarea intrării/ieșirii pasagerilor.

A fost optimizată universalitatea portbagajului. Ușa lui se ridică cu 150 mm mai sus. Podeaua are două nivele, care pot fi instalate mai sus ori mai jos, în total există 16 variante de configurații a spațiului penrtru încărcături. Polița din spate poate fi instalată vertical, creînd un spațiu ideal pentru amplasarea pachetelor cu cumpărături din supermarket. Perdeaua portbagajului poate fi scoasă și ascunsă sub podea, permițînd transportarea încărcăturilor de dimensiuni mari. Polițele care formează a doua podea a portbagajului, sunt netede într-o parte și acoperite cu mochetă pe cealaltă, așa că puteți transporta papucii murdară fără a murdări mocheta.

Noile scaune - știința ajută confortul

Un salon bun începe cu scaune bune, deaceea compania Nissan a muncit mult pentru a asigura pasagerilor noului Qashqai mai mult confort. Deja în timpul elaborării designului, inginerii au purces la implementarea celor mai recente progrese în medicină și prelucrările NASA pentru analiza tensiunii arteriale și a permeabilității vasculare în partea inferioara a unei persoane așezate. Modificînd construcția unor elemente și fortificînd suportul pentru spate, ei au creat pentru noul Qashqai scaune care oferă un plus de suport în regiunea șalelor și a toracelui, asigură mai mult confrot pe perioada călătăriilor îndelungate.

Atenție la detalii – totul este inclus

Ca orice Nissan nou, Qashqai este dotat cu numeroase elemente despre care pasagerii spun: «Cum de nimeni nu s-a priceput să o facă mai înainte?» Spre exemplu, consola centrală. În boxa dintre scaune există un conector USB, nimic nou, dar inginerii companiei Nissan au prevăzut un canal pentru cablu. Acum nu mai trebuie de fiecare dată să deschizi capacul boxei. Alt exemplu – proiectarea suporturilor pentru pahare. Foarte adînci, ele pot ține și sticle, fără a încurca șoferului la schimbarea vitezei. Aplicarea frînei electrice de parcare a permis eliberarea unui spațiu suplimentar în salon.

Pasagerii noului Qashqai vor fi mulțumiți de iluminarea salonului cu nuanțe de chihlimbar în jurul comutatorului cutiei de viteze. Creat pentru a da un plus de confort pe timp de noapte, sistemul de iluminare este reglabil. Șoferul poate fără efort mări sau micșira intensitatea iluminării, sau o poate deconecta total.

Cu alte cuvinte, noul Nissan Qashqai nu face compromisuri ! Silueta aerodinamică , cu linii line, scaunul înalt al șoferului – totul pentru un șofat sigur și adaptat la orice condiții.

Viril. Dinamic. Acesta este noul Nissan Qashqai.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?