Vinul și greutatea: cum influențează vinul asupra taliei noastre?

Vinul și greutatea: cum influențează vinul asupra taliei noastre?

Amatorii de vin se întreabă, poate oare băutura lor preferată fi parte a unei diete?

Există multe idei contradictorii despre relația dintre vin și greutate. Și nu este vorba numai de numărarea caloriilor vinului și de faptul de a arata bine, ci și de sănătate.

Vinul în cifre: numărînd caloriile și carbohidrații

150 ml de vin sec de masă cu tăria de 11-14% conțin 120-130 calorii. Dar foarte puțini producători dau informații despre valoarea energetică a vinurilor lor pe etichete, de aceea este greu să știi exact cît de multe calorii consumi, de fapt, cu fiecare înghițitură.

O modalitate de a obține o idee despre cît de multe calorii consumați este să vă uitați la conținutul de alcool din vin. 150 ml de vin sec cu concentrația de alcool de 12% conțin 14 g de alcool. Într-un gram sînt șapte calorii, adică în acest caz - 98 de calorii. Prin urmare, cu cît conținutul de alcool al vinului este mai ridicat, cu atîta acesta este mai caloric. Reiese că vinurile cu cele mai multe calorii sînt vinurile fortificate.

Ce altceva contribuie la consumul de calorii? Hidrații de carbon. Un gram de carbohidrați conține patru calorii. Prin urmare, cantitatea de carbohidrați (inclusiv zahărul) din pahar poate influența, de asemenea, scorul general. Într-un pahar (150 ml) de vin de masă sec sînt în medie de la trei pînă la patru grame de carbohidrați sau 12-16 calorii. Într-un pahar de vin de desert, care este mai mic decît standardul, 90 ml de vin vor conține 12 grame de carbohidrați sau 48 de calorii.

În plus, carbohidrații pot avea un efect mai mare decît aportul caloric simplu. În organism, carbohidrații se dizolvă pînă la glucoză, care poate fi arsă, atunci cînd este utilizată pentru energie. Dar cînd există un exces de glucoză, acesta se duce în rezervă sub formă de grăsime. În ciuda acestui fapt, există multe vinuri cu conținut scăzut de carbohidrați.

Este evident că cu cît vinul este mai dulce, cu atît mai mulți carbohidrați conține. În vinurile albe, roz și roșii seci, precum și în unele vinuri spumoase (extra-brut și brut cu conținut scăzut de zahăr) conținutul de carbohidrați e redus. Totodată trebuie să aveți grijă ce cantitate de băutură consumați. Băutura consumată în surplus, pe lîngă îmbătare, vă face să acumulați și calorii suplimentare.

Ce se întîmplă în organism?

Este important să ținem cont și de acel fapt ca alcoolul împiedică procesele metabolice. Deoarece alcoolul este o toxină, organismul nu-l poate păstra la fel ca substanțele nutritive: proteinele, grăsimile și carbohidrații. În schimb, organismul trebuie să dizolve imediat alcoolul și să îl scoată din corp.

Deoarece alcoolul nu poate fi salvat, organismul începe să proceseze alcoolul în mod prioritar, oprind metabolismul substanțelor nutritive. Acest lucru înseamnă că carbohidrații, pe care i-ați consumați sînt mai puțin susceptibili de a fi arși și că există marea probabilitate ca aceștia să nu fie dezagregați în zaharuri, fiind stocați sub formă de grăsime.

Cu toate acestea nu este adevărat să considerați că alcoolul vă face să acumulați grăsimea. Asta alte alimente, pe care le consumați pot fi transformate în grăsimi atunci cînd consumați prea mult alcool. Cea mai bună soluție este să nu consumați carbohidrații împreună cu alcoolul. Este mai bine să consumați băuturile alcoolice cu alimente și legume proaspete, deoarece acestea sînt alimente cu conținut scăzut de carbohidrați, care nu contribuie la creșterea în greutate. În rest vinului este chiar folositor pentru sănătate. Într-un pahar de vin nu conține colesterol, grăsimi și el are un conținut scăzut de sodiu. Acestea sînt cele trei componente, pe care, probabil, doriți să le evitați, atunci cînd vă urmăriți greutatea și aveți grijă de sănătatea dvs., în general.

Cum se încadrează vinul într-o dietă sănătoasă?

Totuși cel mai popular regim alimentar, care nu numai că permite vinul, ci și-l include ca ingredient cheie, este dieta mediteraneeană. Acest regim dieteticc include consumul de: pește, legume, fructe, cereale integrale, ulei de măsline și o cantitate moderată de vin. În același timp, nu este recomandat să se mănînce carnea roșie, lactatele grase și conservele. Cercetările au arătat că o astfel de alimentație cu consumul de vin oferă numeroase beneficii sănătății, inclusiv îmbunătățește starea inimii și reduce riscul de apariție a diabetului de al 2-lea tip.

Sfaturi practice pentru amatorii de vin

Unii nutriționiști recomandă crearea unui "buget al caloriilor", pentru a putea savura vinul, fără a consuma mai multe calorii decît puteți arde. Este necesar să aflați cum va funcționa în dieta dvs. și, poate, să sacrificați altceva. De exemplu, să preferați un pahar de vin în loc de desert?

Nutriționiștii ne sfătuiesc, de asemenea, să fim atenți să nu mîncăm în exces, după ce bem vin, deoarece după aceasta interdicțiile dvs. sînt reduse. Din cauza alcoolului consumat, oamenii fac adesea o alegere proastă a alimentelor și consumă mai multe calorii.

Pentru a nu pierde legătura cu dieta este recomandabil să determinați pentru dvs. numărul de zile fără alcool sau să stabiliți pentru dvs. cantitatea maximă de vin, pe care vă permiteți să o beți în timpul săptămînii. Acest lucru se potrivește de minune în cazul cînd țineți regim dietetic, permițîndu-vă să vă mențineți greutatea (sau chiar să o pierdeți), făcînd din vin o parte încîntătoare a vieții.

Bazat pe winespectator.com.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load