X 
Transnistria stiri: 1352
Eurovision stiri: 497

În acest weekend, la Chişinău vor avea loc zilele modei

22 sep. 2017,, 17:20   Societate
2161 0

Sîmbătă, la Chişinău, se dă start celei de-a XII-a ediţii a "Moldova Fashion Days", unde vor fi prezentate colecţii noi de haine, încălţăminte şi accesorii pentru sezonul de toamnă-iarnă create de designeri autohtoni. Partenerul general al evenimentului este DAAC Hermes și saloanele auto Renault și Dacia, situate pe adresa str. Petricani, 17.


Organizatorii din cadrul Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS) au declarat că, timp de două zile, 60 de modele profesioniste vor prezenta creaţiile brandurilor DIN INIMĂ, iar tonul sezonului de toamnă-iarnă va fi dat de culorile glaciale, materialele din catifea, liniile şi formele geometrice şi imprimeurile florale, care rămîn actuale şi în următoarea perioadă.

Circa 40 de branduri autohtone vor prezenta publicului colecţii noi: Vivi Art Boutique, Zorile, Nino, Tricon, My Revival, Ionel, Vistline, Portavita, Irina Calancea, Move, Annette, Alina Bradu, Mallena, Julie Anne, Hatea Gri, Ariadna, Divero, Berrezzo, Lia Fia, Creme Brulee, Intercentre lux, Premiera Dona, Vasconi, Vitalie Burlacu, Ponti, Georgette, Loconic, Etnika, Julia Allert, O'Blanc Memories, Storojuc Liudmila, EHO RTV, Sophie, O'Blanc şi Valentina Vidraşcu.

Printre participanţi figurează şi finaliştii programului "Fashion Acceleration Program", organizat de Centrul de Excelenţă şi Accelerare în Design şi Tehnologii "ZIPhouse", doi rezidenţi ZIPhouse şi trei studenţi de la Universitatea Tehnică din Moldova. Printre participanţii debutanţi se numără Valentina Budu, Nadejda Troianovscaia, Yulia Efros, Olga Cojocari, Silvia Jalbă, Lilia Ciaicovschi şi Topcoat.

„În ultimii ani, în industria uşoară din Moldova s-au produs mai multe schimbări pozitive, iar evenimente precum "Moldova Fashion Days" oferă o şansă designerilor să comunice cu consumatorii şi să-şi expună abillităţile creative, astfel stimulînd vînzările pe piaţa internă şi, prin urmare, contribuind la dezvoltarea domeniului. Ne bucurăm că pe an ce trece apar tot mai mulţi designeri noi, care vor contribui la creşterea competitivităţii industriei uşoare", a spus directorul executiv al Asociaţiei, Marina Lăpuşnean.

Potrivit ei, ediţia din acest an este una deosebită de cele precedente, fiindcă prezentările de modă vor fi împărţite în două acte, iar în pauza dintre defilări, cei prezenţi la eveniment vor putea să discute cu designerii. Acest element aduce "Moldova Fashion Days" mai aproape de evenimentele de profil din întreaga lume, care, totodată, se desfăşoară după principiul "See now, buy now" ("Acum vezi, acum cumperi"), ceea ce le permite consumatorilor să cumpere un produs imediat după prezentare.

"Moldova Fashion Days" se organizează de două ori pe an din 2012, cu sprijinul partenerului strategic, Proiectul Competitivităţii din Moldova, realizat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi Guvernul Suediei, prin intermediul Agenţiei pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (SIDA).

"Moldova Fashion Days" face parte din campania "DIN INIMA" al cărui scop este să promoveze brandurile locale şi să motiveze consumatorii să cumpere produsele realizate pe piaţa internă. În prezent, peste 60 de branduri se regăsesc sub umbrela "DIN INIMĂ", iar produsele lor sînt disponibile în trei magazine specializate.

Din anul 2012, "Moldova Fashion Days" a oferit 11 show-uri de modă, în care au fost prezentate peste 330 de colecţii noi.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?