Care este valoarea mitei estorcate de polițiștii de patrulare – raport

Care este valoarea mitei estorcate de polițiștii de patrulare – raport

Un raport publicat recent de Centrul Național Anticorupție arată că riscurile de corupție în rîndul polițiștilor de patrulare rămîn a fi mari, notează NOI.md.

Analiza arată că valoarea medie a mitei solicitate, negociate sau convenite de agenţii de patrulare şi conducătorii auto reprezintă aproximativ 1/3 - 1/4 din valoarea amenzii prevăzute de Codul contravenţional pentru încălcarea invocată. Astfel, dacă legea prevede o amendă în sumă de 1600 de lei, valoarea mitei este de circa 400-450 de lei. 

Cele mai frecvente încălcări comise de conducătorii auto în trafic care rămîn nedocumentate de către agenții de patrulare în schimbul mitei sînt: conducerea în stare de ebrietate - 32%; lipsa actelor necesare şi obligatorii pentru un conducător auto (revizia tehnică, asigurarea obligatorie, permisul de conducere etc.) - 26%; viteză excesivă şi alte categorii de încălcări – 42%.

„Examinarea conduce la concluzia că admiterea actelor de corupţie în rîndul agenţilor de patrulare, precum şi omisiunea intenţionată a sancţionării conducătorilor auto periculoşi şi nedisciplinaţi în trafic, generează nu doar riscuri de corupţie, dar şi riscuri mai grave, ce atentează asupra drepturilor şi libertăţilor omului, precum dreptul la viaţă şi sănătate al cetăţenilor, dreptul la siguranţă şi securitate al tuturor participanţilor la trafic, dreptul aplicării echidistante a legislaţiei în vigoare pentru toţi participanţii la trafic, inclusiv prejudicierea bugetului de stat”, se arată în raportul CNA.

Raportul mai relevă ce tehnici utilizează agenţii constatatori ai Inspectoratului Național de Patrulare la estorcarea banilor. Printre cele mai comune tactici utilizate în vederea recepţionării camuflate a banilor primiţi de la șoferi se numără: plasarea banilor în portiera automobilului de serviciu a agenţilor de patrulare, între scaunele din faţă a automobilului de serviciu, în actele înmînate spre verificare sau într-o coală de hîrtie albă.

Implicarea agenţilor de patrulare în acte de corupţie este, de regulă, o „muncă în echipă”, în care unul dintre agenţii de patrulare are atribuţia de control a conducătorului auto, iar rolul de decizie şi negociere revine celuilalt agent de patrulare, cu funcţie şi grad superior, aflat în maşina de serviciu, se mai menționează în raportul CNA.

În perioada anilor 2016-2017 au fost intentate 34 de cauze penale, cu implicarea a 87 de polițiști de patrulare, iniţiate pe faptul primirii unor sume de bani de către agenţii de patrulare în vederea exercitării sau neexercitării atribuţiilor de serviciu.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Comentarii Adăugați un comentariu5 comentari

5yyyy 16 aug. 21:23

А ещё разводняком водителей из Приднестровья занимаются в те дни,когда их не контролируют.В один и тот же день знакомому представили,якобы,его запись с чужим Мерседесом,которого у него никогда не было,более того,со сроком месяцев 9 назад.ВОТ ТАК

Лили 10 aug. 22:30

Как брали,так и берут! И каждый раз таксы подымают(за перегруз авто)

staid 10 aug. 14:39

Вопрос не в том, берут или нет, просто, и, это очень серьёзно... То, что "они" брали и будут брать, даже не стоит обсуждения, просто, стоит заострить внимание на тех, кто берёт "в любом состоянии водителя". Согласен, что за рулём употреблять нельзя, но, так же, согласен и с тем, что, по-ряду причин, бывает, что водитель опрокинет 25 грамулек. Конечно же, это не оправдание, но, мусорня, которая водителя освобождает от ответственности, даже в тех случаях, когда водитель "выпадает" из за руля, нуждается в конкретной чистке. Извините г-да мусора, но, сей факт имеется.

staid 10 aug. 14:26

Кто за камерами следит, те , берут ;)

Вова 10 aug. 13:07

А камеры то взятки не берут!!!

Mai multe

Adăugaţi Comentarii

captcha

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load