Directorul tehnic al concernului Ford Ken Washington a anunțat că în companie va fi formată o subdiviziune de cercetări științifice și robotică și IA, care va soluționa problemele ce depășesc cadrul industriei auto și chiar de crearea robomobilelor.
Washington a motivat decizia prin faptul că povara elaborării primei generații de automobile fără pilot de marca Ford în prezent aparține Argo.ai, creat de ex-angajații Google și Uber, în care compania a investit $1 mlrd în următorii cinci ani. Aceste investiții vor face ca Ford să fie cel mai mare acționar Argo, anunță Venture Beat.
Echipa de robotică a producătorului auto va colabora cu Argo, însă în fond va avea sarcina de a elabora”noi tehnologii de senzori, metode de învățare automată, dispozitive mobile personale, drone și alți roboți aerieni », — a declarat Washington. În plus, cei de la Ford se vor preocupa de producerea automobilelor și de logistică, precum și de crearea unor noi roboți industriali pentru îndeplinirea operațiunilor complexe.
Washington a mai spus, că pe viitor vom remarca pe drumuri ”cel puțin două” parcuri de automobile fără pilot ale companiei: unul elaborat de propria echipă Ford, altul — de Argo.ai. Etapa de start se va axa pe elaborări și testări ale sistemului virtual de pilotare, care urmează a fi gata în a. 2021, când va începe producerea taximetrelor fără pilot.
«Este următorul pas în istoria automatizării Ford, — a spus Washington. — Compania este gata să pornească spre viitor, dezvoltând automatizarea produselor mobile și a serviciilor ».
Dacă automobilele fără pilot vor deveni accesibile și vor fi mai ieftine în exploatare, cel puțin 46% dintre șoferi în 10 țări dezvoltate vor renunța să procure următorul automobil. La această concluzie au ajuns experții agenției germane de consulting Roland Berger.
Adăuga comentariu