Piaţa auto în Moldova în 2017: stagnarea continuă

Piaţa auto în Moldova în 2017: stagnarea continuă

Analizînd piaţa auto din ţara noastră în anul curent, trebuie să menţionăm că în pofida faptului că liderii tradiţionali - DaciaşiSkoda–din nou înregistrează rezultate stabile, iar pe piaţă apar noi lideri, ca Suzuki, piata auto civilizată, în general, parcurge vremuri grele. Da, Dacia e prima, dar ea nu mai vinde cîte 1000 de maşini noi pe an.

Dacă luăm piaţa auto de toate vîrstele, inclusiv importul accizabil al maşinilor vechi, atunci aici situaţia în general e catastrofală. În Moldova, în primul trimestru al anului 2017, au fost înregistrate 6716 autoturisme noi de toate vîrstele.
 
În aceeaşi perioadă – de la 1 ianuarie pînă pe 31 martie- în Moldova au fost înregistrate în regim facilitar 11399 de automobile vechi, introduse anterior în RM cu numere străine.
 
De două ori mai mult! Dar cîte asemenea „lego lituaniene” mai stau în rînd pentru a obţine numere moldoveneşti?  Maşina în Lituania a costat ieftin, vămuirea ei în Moldova, la fel nu a costat mult. Astfel, această politică vamală paradoxală din RM frînează dezvoltarea pieţei civilizate a automobilelor.
 
Vînzătile de automobile noi în martie 2017
 
În total, în luna martie, în Moldova au fost vîndute 451 de automobile noi – mai multe decît în februarie şi ianuarie şi mai mult decît în martie 2016. Dar în privinţa supraaprecierii creşterii pe fundalul crizei globale a vînzărilor v-am avertizat încă la începutul articolului. Să vedem ce va fi mai departe. Să nu devină viitorul haos pe piaţa auto a ţării noastre, legat de legalizarea simplificată a numerelor străine, un semnal pentru dealerii oficiali de a nu lansa în timpul apropiat noi puncte comerciale şi noi servicii.
 
 

Liderul clasei BDacia Logan
 
Ratingul vînzărilor de automobile noi în martie 2017
Nr.ModelMartie
1Dacia73
2Skoda54
3Hyundai52
4Toyota43
5Suzuki36
6Mercedes34
7Renault26
8Ford20
9Volvo14
10VW14
 
 
Dacă reişim din rezultatele vînzărilor în ianuarie - martie 2017, aceleaşi branduri se află practic pe aceleaşi locuri, dacă vorbim despre primele 10. Cu singura diferenţă că Skoda trebuie să mai facă un salt pentru a reveni pe locul doi în topul celor mai bine vîndute automobile în Moldova în 2017. Rezultatul obţinut în martie (21 de automobile Superb, 16 Octavia şi 10 Rapid) trebuie confirmat în aprilie şi mai. Şi atunci locul doi, după liderul Dacia, va fi din nou al producătorului ceh.
 

Liderul clasei DSkoda Superb
 
Ratingul vînzărilor noilor modele de automobile în martie 2017
 
Nr.BrandulMartie 2017
1DaciaLogan42
2Suzuki Vitara26
3Hyundai Tucson22
4Skoda Superb21
5Skoda Octavia16
6Toyota RAV416
7Renault Kadjar14
8Hyundai Santa Fe14
9Dacia Duster13
10Ravon Nexia13
 
 

Unul dintre liderii clasei SUV– Renault Kadjar
 
Ratingul vînzărilor automobilelor noi pe clase (ianuarie-martie 2017)

 
Datele privind înmatricularea primară a automobilelor în perioada ianuarie-martie 2017 au fost oferite de ÎS „Registru”.
 

Ați găsit eroarea în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Comentarii Adăugați un comentariu4 comentari

Mircea 16 mai. 07:16

Продажи в салонах падают,потому что немного стали сдержаннее казнокрады и взяточники.Временная ситуация.

Санек 14 mai. 16:39

Автор статьи не просто сказок начитался, а реально пишет почему упали продажи новых авто в Молдове и в особенности DACIA,потому как народ понял что эта машина полнейшее д..... и ломается чаще чем подержанные, хотя и новая, отсюда и результат что гораздо проще приобрести подержаный Мерседес чем купить новую Логан, во первых класс выше, комфорт лучше,да и горазда престижней, плюс запчасти надежней и удобней в обслуживании!!Так как уровень жизни в нашей стране непозволяет нашим гражданам каждые два три года менять новую машину,то вот и приходится выбирать более надежное и проверенное транспортное средство чтобы хоть как то передвигатся и не зависить от общественного транспорта!!

Виталий 13 mai. 18:17

Какие новые авто?? В стане жрать нечего людям!!!

Игорь 13 mai. 16:33

Автор статьи сказок начитался... Его послушать, так с Литвы одни конструкторы приезжают. А о том, сколько миллионов таможня собрала с разтаможки, не сказано ни слова. Кто имеет возможность, пусть покупает авто из салонов, а так как процентов 80-90 населения доедают последний ... без соли, то для них это хоть какая-то возможность иметь личный транспорт.

Mai multe

Adăugaţi Comentarii

captcha

Întrebarea zilei Toate

load