Transnistria stiri: 1364
Eurovision stiri: 499

Jaguar prezintă sistemul inteligent de tracțiune integrală

30 mar. 2017,, 17:09   Ştiri Auto
1716 0
Illacme plenipes , un organism viu care locuiește în împrejurimile Silicon Valley, are un număr-record de picioare - 750. Miriapodul are nevoie de atâtea membre pentru a se agăța mai ferm de suprafețe și a depăși obstacolele din calea sa.

Automobilelor Jaguar, pentru a se simți sigure pe orice suprafață, le sunt suficiente patru roți și sistemul inteligent de tracțiune integrală. Pe suprafețele cu aderență bună toate automobilele Jaguar se comportă ca niște veritabile mașini sport : 100% cuplu motor este transmis la puntea/spate. Pe traseele cu aderență perfidă tracțiunea este repartizată între axe în așa fel, încât să asigure securitatea maximă a automobilului. Sistemul nu doar asigură reacția excelentă, el prevede cum vor derula lucrurile și previne pierderea tracțiunii, în loc să încerce a o restabili. Algoritmii complecși ai software-ul exclusiv, elaborat de Jaguar, îi permit automobilului să reacționeze imediat la noile condiții rutiere.

Astăzi cu sistem inteligent de tracțiune integrală este dotat primul SUV sportiv al brandului F-PACE, sedan - urile XE, XF и XJ, precum și mașina sport F-TYPE. La baza tracțiunii integrale Jaguar stă o cutie de viteze compactă cu ambreiaj hidraulic multi-disc și lanț de acționare către punte/față. Comparativ cu versiunile precedente, noul sistem este mai silențios, el este mai ușor cu 16% și mai eficient cu 10% . dar avantajul principal este viteza: sunt suficiente 165 milisecunde pentru ca 100% cuplu puntea/spate să fie repartizat între punți 50:50. Dacă cuplul este deja parțial transmis la puntea/față, transferul cuplului rămas durează cca 100 milisecunde.

Distribuirea cuplului este controlată de un modul integrat în cutia de distribuție. Apreciind așa indicatori, ca viteza de rotație, unchiul de direcție al volanului și accelerația laterală, modulul în permanență evaluează natura suprafeței drumului și stabilește ce efort anume trebuie direcționat la fiecare roată a automobilului. Plus la avantajele dinamice evidente, noul sistem îi permite automobilului să pornească din loc chiar și pe o suprafață netedă de gheață, utilizând doar roțile din față.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?