Vocea diasporei

A crescut numărul persoanelor care au apelat la ANRCETI

A crescut numărul persoanelor care au apelat la ANRCETI

Numărul persoanelor fizice şi juridice care au apelat la ajutorul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) în decursul anului trecut a sporit față de anul 2015 cu 12% și a atins cifra de 891, arată un raport privind adresările şi petiţiile examinate de ANRCETI în anul 2016, citat de NOI.md.

Această evoluție este determinată de creșterea fluxului de demersuri ale cetățenilor pentru obținerea consultațiilor de ordin tehnic, juridic și economic și a numărului de adresări ale acestora la ANRCETI prin intermediul liniei telefonice gratuite pentru informare – 080080080.
 
Astfel, numărul demersurilor în care cetățenii au solicitat de la ANRCETI consultații în scris sau în formă electronică a sporit cu 54% și a totalizat 299, iar numărul apelurilor la linia telefonică 080080080 a crescut cu 23,7% și a însumat 167. În primul caz, cetățenii au primit informații detaliate în domeniile care i-au interesat, iar în al doilea caz –  explicaţii şi recomandări din partea specialiștilor ANRCETI cu privire la modul de rezolvare a problemelor semnalate de solicitanți, precum și sfaturi pentru o mai bună înţelegere a serviciilor şi ofertelor de pe piaţa de comunicații electronice.
 
În același timp, în anul 2016 numărul solicitărilor de acces la informaţie s-a redus cu 6% și a alcătuit 238, iar numărul petiţiilor – cu 12,3% şi a totalizat 184. În cele mai dese cazuri persoanele interesate au solicitat informații despre activitatea ANRCETI (61 de solicitări) și procedura de autorizare generală a furnizării comunicațiilor electronice și a serviciilor poștale (31 de solicitări). Cu referință la domeniul de interes al petiționarilor, raportul precizează că majoritatea dintre ei au abordat probleme legate de furnizarea serviciilor de telefonie mobilă, acces la Internet și de televiziune prin cablu.
 
Analiza aspectelor reclamate de petiționari arată că în cele mai multe cazuri ei au formulat pretenţii faţă de mărimea plăților și datoriilor pentru consumul serviciilor, incluse în facturi de către furnizori (62 de petiţii), de încălcarea clauzelor contractuale, acordurilor de interconectare, actelor normative (45), de calitatea serviciilor prestate (28). Cele mai multe petiții au parvenit la ANRCETI de la consumatorii deserviţi de SA „Moldtelecom” (77), SA „Orange Moldova” (21), SA „Moldcell” și SRL „Starnet Soluții” (cîte 18 petiţii fiecare).
 
Potrivit raportului, toate petițiile întemeiate au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, iar în unele cazuri specialiștii ANRCETI le-au propus acestora soluţii de alternativă pentru remedierea problemelor semnalate, soluții care ulterior s-au soldat cu rezultate pozitive.
 

Ați găsit eroarea în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Adăugaţi Comentarii

captcha

Întrebarea zilei Toate

load